Lýtka podle Poliquina

vše o budování svalové hmoty a síly...

Moderátoři: pascal, keba

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Lýtka podle Poliquina

Příspěvekod J_Dogg » 15. črc 2006 17:03

Hodně kulturistů má problémy s rozvojem lýtkových svalů. Možná právě tento fakt přiměl známého kouče Charlese Poliquina k napsání tohoto tréninku. Jak tedy vypadá?

Den 1 - vysoká intenzita
Cvik
výpony na lýtka vsedě 3 série; opakování - 10, 5, 5
oslí výpony 3 série; opakování 30 - 50

Tempo 1-0-1, tzn. jednu vteřinu dolů, bez pauzy, jedna vteřina výpon nahoru. Po dokončení série cviku prvního přecházíte okamžitě na sérii druhého cviku. Po dokončení jednoho supersetu následuje odpočinek 2 minuty.

Cvik
výpony ve stoje 10 sérií 30 - 10 opak./s

Výpony s velkou činkou ve stoje na podstavci, na hacken-dřepu, na stroji. Udržujte tempo 1-1-1. Jedná se o jednu hodně dlouhou sérii. Provedete prvních 10 - 30 opakování, nyní je pauza pouze 10 vteřin a pokračujete dál. Je povoleno snižovat zátěž. Jinak řečeno je to jedna desetisérie s pauzami 10 vteřin.

Po tomto prvním dnu budete možná muset zavolat hasiče, aby vám někdo zchladil vaše hořící lýtka! A možná si budete připadat, že chodíte jako 80letý otec Homera Simpsona z mého oblíbeného seriálu!!!

Den 2 - nízká intenzita
trénink následuje 2 dny po prvním tréninku
Cvik
výpony ve stoje 3 série; opakování 30, 30, 30

V každé ze 3 sérií třikrát shodíte váhu. Tedy uděláte s danou zátěží 10 opakování, snížíte zátěž, znovu uděláte 10, snížíte váhu a znova 10. Tempo je 1-2-1. Mezi sériemi odpočívejte 90 vteřin. V přestávce mějte nohu propnutou. Lýtka by měla být pod neustálým napětím.
Po 48 hodinách je možno cyklus opakovat. Jinak řečeno cvičte lýtka postupně každý třetí den. Po měsíci této rutiny by vaše lýtka měla dostát určité změny. Znám případy, kdy zlepšení bylo větší za tento jeden měsíc, než za celou sezónu.

Charles Poliquin

Uživatelský avatar
Arnold Strong
Příspěvky: 776
Registrován: 15. črc 2006 23:35
Bydliště: fit club ludvik

Příspěvekod Arnold Strong » 16. črc 2006 16:21

tak to je celkem brutální-nic moc pro začátečníky

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 16. črc 2006 16:24

pro začátečníky to taky není, proto jsem to nedaval do sekce Začátečníci, ale sem

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 25. zář 2006 18:20

Trénink na lýtka: opět 2x týdně. Je tam rozepsaná pěkně anatomie http://www.bodybuilding.com/fun/wotw50.htm


Zpět na “Trénink”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů