Deload a strategické zhoršení

vše o budování svalové hmoty a síly...

Moderátoři: pascal, keba

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Deload a strategické zhoršení

Příspěvekod J_Dogg » 5. pro 2006 14:57

Deload je krátké období, kdy dochází ke zřetelnému snížení pracovního objemu, zatímco intenzita zůstane stejná. Někdy dochází k záměně slov deload a strategické zhoršení (strategic deconditioning), které znamená úplné vynechání chození do posilovny.

Deload je důležitý proto, aby se tělo znovu dostalo do formy, tedy hlavně CNS, klouby, svaly, schopnosti soustředění apod. Po období, kdy se stále zvyšovalo zatížení dostaly pořádně zabrat. Jde tedy o jakousi šanci dostat se do normálního stavu, zatímco intenzita je stále vysoká.

Často dochází v deloadu k významnému nárůstu hmoty v deloadu. Často bývá v některých silových rutinách deload zmíněn. Protože délka trvání jednotivých rutin je přibližně 8, 9, 10 i víc týdnů, pak po 4 týdnu se obvykle zařadí deload kdy:

1) počet opakování zůstane stejný

2) intenzita zůstane stejná

3) celkový počet sérií se sníží o 30 - 40 %

Deload trvá většinou týden.

Důležitý dodatek:

Jurgen píše:teda 60% volume z najtazsieho tyzdna co si isiel a intenzita tiez tak 60-80% ztoho tyzdna...

deload je len znizenie objemu a/alebo intenzity, pricom cvicis
Naposledy upravil(a) J_Dogg dne 6. zář 2010 15:56, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
ghetto
Supporter
Příspěvky: 2258
Registrován: 8. lis 2006 22:50
Bydliště: NY South Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ghetto » 5. pro 2006 15:15

viem ze je to este daleko, ale mohol by si mi navrhnut aky deload by mal ist po mojom(teda tom tvojom) treningu?

tak aspon tej jeden tyzden....
cinka je moja ryba, posilovna more a zranenia zraloky, vzdy vsak vyplavam znova

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 5. pro 2006 15:23

To je jednoduchý, akorát snížíš počet sérií o daná procenta, intenzita a počet opakování zůstanou beze změny. Myslím, že po 4. týdnu tam kde je 6 sérií dáš 2, kde je 5 tak taky 2.

Odkaz na článek "westsidera" Jima Wendlera Deload to reload http://www.elitefts.com/documents/deload.htm

Uživatelský avatar
Filaxis
Supporter
Příspěvky: 3705
Registrován: 5. úno 2007 22:03
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Filaxis » 8. črc 2007 23:11

Aha tak dobre, ze som si toto precital - ja som myslel, ze deload=necvicit. Problem vznika v tom, ze neviem, ci budem mat do posilky ja pristup... :?
Silovy trening je viac nez len dvihanie zeleza. Je to forma meditacie, filozofia, zivotny styl.

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 8. črc 2007 23:26

Filaxis píše:Aha tak dobre, ze som si toto precital - ja som myslel, ze deload=necvicit. Problem vznika v tom, ze neviem, ci budem mat do posilky ja pristup... :?


Necvičit = Strategic deconditioning (cílené zhoršení - je to zmíněno např. v HST). To zařazuji vždy po cca 12-16 týdnech cvičení.

Uživatelský avatar
Miraa
Příspěvky: 2325
Registrován: 10. lis 2007 22:35

Příspěvekod Miraa » 2. bře 2008 21:49

Chtel bych se zeptat,jestli v deloadu mam jist na plno?Anebo jist normalne,aby se pak zvysil efekt,jakmile zase po tydnu zacnu jist na plno? diky

Uživatelský avatar
Kolči
Příspěvky: 3094
Registrován: 29. čer 2007 12:48
Bydliště: Slovakia (Žiar nad Hronom)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolči » 2. bře 2008 21:50

Miraa píše:Chtel bych se zeptat,jestli v deloadu mam jist na plno?Anebo jist normalne,aby se pak zvysil efekt,jakmile zase po tydnu zacnu jist na plno? diky


řekl bych, že jíst furt stejně... Ale počkej si na radu někoho normálního :D

stanley
Supporter
Příspěvky: 3772
Registrován: 22. led 2007 12:37

Příspěvekod stanley » 3. bře 2008 9:05

Miraa píše:Chtel bych se zeptat,jestli v deloadu mam jist na plno?Anebo jist normalne,aby se pak zvysil efekt,jakmile zase po tydnu zacnu jist na plno? diky


to zalezi skor na cieloch ... v deloade medzi silovkami (pred sutazou atd) jem co najviac (lebo ma netrapi vahova kategoria)

Uživatelský avatar
bestial
Coach
Příspěvky: 4556
Registrován: 2. pro 2006 13:02

Příspěvekod bestial » 3. bře 2008 13:13

osobne by som jedol na maintence level , to jest nepriberat nechudnut
Už jen jedna další ampule
Ješte nás čeká sláva
Jednou nás to všechny zabije
No zatím to nakopává.

What I lack in determination, I make up in my superior genetics.
https://www.facebook.com/jan.michalov.trener

Uživatelský avatar
Druid
Příspěvky: 131
Registrován: 7. bře 2008 21:32

Příspěvekod Druid » 21. srp 2008 11:04

Pokud to chápu správně, tak v deloadu se často "zůročí" tréninky odcvičené před ním - tzn. nárust síly i objemu. Jak je na tom tedy delaod vs aerobka? Je dobré dělat v deloadu aerobku?
správce hvozdu

Uživatelský avatar
bestial
Coach
Příspěvky: 4556
Registrován: 2. pro 2006 13:02

Příspěvekod bestial » 21. srp 2008 11:06

Druid píše:Pokud to chápu správně, tak v deloadu se často "zůročí" tréninky odcvičené před ním - tzn. nárust síly i objemu. Jak je na tom tedy delaod vs aerobka? Je dobré dělat v deloadu aerobku?


ja to skor chapem tak ze sa ti trenink po deloade lepsie zuroci.
Už jen jedna další ampule

Ješte nás čeká sláva

Jednou nás to všechny zabije

No zatím to nakopává.



What I lack in determination, I make up in my superior genetics.

https://www.facebook.com/jan.michalov.trener

stanley
Supporter
Příspěvky: 3772
Registrován: 22. led 2007 12:37

Příspěvekod stanley » 21. srp 2008 11:28

Druid píše:Pokud to chápu správně, tak v deloadu se často "zůročí" tréninky odcvičené před ním - tzn. nárust síly i objemu. Jak je na tom tedy delaod vs aerobka? Je dobré dělat v deloadu aerobku?


ked ti ide o silu, tak urcite ne ...
All of the technical perfection in the world means nothing if someone lacks the volition to break a maximal weight off the floor and force it to lockout.

Uživatelský avatar
skWor
Příspěvky: 1657
Registrován: 27. srp 2008 17:23

Příspěvekod skWor » 27. lis 2008 20:14

J_Dogg píše:To je jednoduchý, akorát snížíš počet sérií o daná procenta, intenzita a počet opakování zůstanou beze změny. Myslím, že po 4. týdnu tam kde je 6 sérií dáš 2, kde je 5 tak taky 2.

Když:
1) počet opakování zůstane stejný

2) intenzita zůstane stejná

3) celkový počet sérií se sníží o 30 - 40 %


To spíš by bylo tam kde 6 sérií, udělám 4??
Teď mám 3x3 a když bych to snížil, tak na 1x3 nebo 2x3?? Nebo zas tak to neva??
Impossible is a word to be found only in the dictionary of fools. – Napoleon Bonaparte

Uživatelský avatar
grim
Příspěvky: 252
Registrován: 24. črc 2008 21:41

Příspěvekod grim » 27. lis 2008 21:18

chod 2x2

Uživatelský avatar
skWor
Příspěvky: 1657
Registrován: 27. srp 2008 17:23

Příspěvekod skWor » 28. lis 2008 10:29

Ok diks
Impossible is a word to be found only in the dictionary of fools. – Napoleon Bonaparte


Zpět na “Trénink”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů