Strečink

vše o budování svalové hmoty a síly...

Moderátoři: pascal, keba

stanley
Supporter
Příspěvky: 3772
Registrován: 22. led 2007 12:37

Příspěvekod stanley » 3. lis 2007 10:13

Caleb píše:dynamický strečink ihned po statickém před tréninkem je horší než samotný dynamický strečink před tréninkem


jo

Uživatelský avatar
Trian
Supporter
Příspěvky: 408
Registrován: 22. kvě 2008 14:12

Příspěvekod Trian » 8. čer 2008 23:40

S jedinou vecou ohľadne strečinku, ktorá tu bola spomenutá, nesúhlasím:
Pri strečinku nikdy nekmitáme.

Strečink pre športovcov, ktorý ho robia len ako doplnok je fajn všetko robiť tak, ako bolo napísané. Ale pri dynamických športoch, kde sa vyžaduje veľká flexibilita a dynamika pohybu (najmä bojové umenia) nevidím inú cestu k dokonalému strečingu svalov, ako kmitanie.
Len stupňujúcim tlakom (ťahom) sa sval nikdy dokonale nenatiahne tak ako pri kmitaní. Kmitaním telo získa niekoľko násobne lepšiu flexibilitu za rovnaký čas, ako pri klasickom strečinku.
Dobrým dôkazom sú Číňania, ktorých tréningy bojových umení zahrňujú zväčša knitavé naťahovačky.

Malá technická poznámka - hodnotím len podľa seba a svojich výsledkov na základe strečingu s kmitaním.
Vždy sa najprv švihadlo + kliky, potom dynamický strečing, statický a cvičenie. Za pol roka som sa tak prepracoval z "nemehla" ku rozštepu, šnúre, mostíku... Bez zranení, len mi to pomohlo.
"Box je jako Jazz,čím méně lidí ho uznává tím je lepší" G.Foreman

Uživatelský avatar
Kolči
Příspěvky: 3094
Registrován: 29. čer 2007 12:48
Bydliště: Slovakia (Žiar nad Hronom)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolči » 9. čer 2008 6:12

Trian píše:S jedinou vecou ohľadne strečinku, ktorá tu bola spomenutá, nesúhlasím:
Pri strečinku nikdy nekmitáme.

Strečink pre športovcov, ktorý ho robia len ako doplnok je fajn všetko robiť tak, ako bolo napísané. Ale pri dynamických športoch, kde sa vyžaduje veľká flexibilita a dynamika pohybu (najmä bojové umenia) nevidím inú cestu k dokonalému strečingu svalov, ako kmitanie.
Len stupňujúcim tlakom (ťahom) sa sval nikdy dokonale nenatiahne tak ako pri kmitaní. Kmitaním telo získa niekoľko násobne lepšiu flexibilitu za rovnaký čas, ako pri klasickom strečinku.
Dobrým dôkazom sú Číňania, ktorých tréningy bojových umení zahrňujú zväčša knitavé naťahovačky.

Malá technická poznámka - hodnotím len podľa seba a svojich výsledkov na základe strečingu s kmitaním.
Vždy sa najprv švihadlo + kliky, potom dynamický strečing, statický a cvičenie. Za pol roka som sa tak prepracoval z "nemehla" ku rozštepu, šnúre, mostíku... Bez zranení, len mi to pomohlo.


to je sice asi pravda, ale tady je to psané především pro silové, ne bojové sporty :wink:

Uživatelský avatar
Soldat
Příspěvky: 319
Registrován: 29. čer 2007 0:49

Příspěvekod Soldat » 10. čer 2008 20:53

Sem zoufalej. Asi sem si natáhl trapéz nebo nějakej sval na zádech. Nikdy jsem nic nataženýho neměl, snad jen někdy nějakej sval na noze, ale vždycky to bylo hned pryč. Teď nemůžu otočit hlavu doleva a při sklopení mě to tahá až pod levou lopatku. V klidu je to taková nepříjemná bolest. Cítil jsem to včera trošku při cvičení. Večer se to nějak rozlezlo a hovno jsem se vyspal + ráno naprosto v prdeli. Chtěl bych jít zítra cvičit. Takže otázka zní jestli mi strečink pomůže, popřípadě co a jak dlouho dělat? Jsem vděčnej za každou radu.

EDIT: Jo a při otočení hlavy mě táhne úpon trapézu na krku a něco u páteře. Omlouvám se ale anatomie není moje silná stránka...

Uživatelský avatar
breaker
Příspěvky: 251
Registrován: 24. bře 2007 11:21

Příspěvekod breaker » 10. čer 2008 21:11

Daj tomu 1-2 dni pokoj a potom strecink (100% overeny postup aj ked len z vlastnej skusenosti).

Uživatelský avatar
Soldat
Příspěvky: 319
Registrován: 29. čer 2007 0:49

Příspěvekod Soldat » 11. čer 2008 0:20

breaker píše:Daj tomu 1-2 dni pokoj a potom strecink (100% overeny postup aj ked len z vlastnej skusenosti).


Dík.

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 11. čer 2008 9:56

Soldat píše:
breaker píše:Daj tomu 1-2 dni pokoj a potom strecink (100% overeny postup aj ked len z vlastnej skusenosti).


Dík.


Jo, můžu taky potvrdit. Něco podobného jak popisuješ jsem už měl taky, "nechal jsem to uležet" a po pár dnech to odeznělo, jak píše breaker :) .

Uživatelský avatar
Skaare
Příspěvky: 542
Registrován: 4. čer 2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Skaare » 11. čer 2008 10:42

Taky sem měl párkrát problém s nataženejma svalama na krku nebo trapézem.. jednou to bylo až tak extrémní že sem nemoh pohnout hlavou o víc než asi 5cm když víc taxem skoro brečel bolestí. Odezní to.. 1-3 dny. Někdy pomůže zkušenej masér, ale většinou se tohle stane když si způsobíš malou trhnlinu ve svalu.. ten sval se potom stáhne aby ti znemožnil pohyb a trhlina se mohla zahojit, pak masér nepomůže.
Keep Smiling! :D

Uživatelský avatar
ThomyCZ
Příspěvky: 1766
Registrován: 9. pro 2007 22:51
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ThomyCZ » 7. pro 2008 22:02

Obrázek

Uživatelský avatar
Nowic
Supporter
Příspěvky: 448
Registrován: 9. bře 2008 18:27
Bydliště: Uničov

Příspěvekod Nowic » 8. pro 2008 20:22

Co se týče strřečinku neznám nic lepšího než ... http://vlastimilkoznar.webgarden.cz/str ... id=1178063
v zivote mate dve mozne cesty... sex, drogy a rock & roll nebo masturbaci, antidepresiva a country... tak jsem si vybral metal

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 29. pro 2008 21:59

Strečink - cviky (dynamický, statický)

- http://www.osvalech.cz/c-187-strecink--cviky.html

Uživatelský avatar
Crash
Příspěvky: 432
Registrován: 14. led 2007 13:37

Příspěvekod Crash » 29. pro 2008 22:05

mne sa najlepsie osvecil na zaciatku treningu zmixovany dynamicky so statickym a na konci uz len staticky.
" You can bench press 500 pounds, congratulations!!.... I can kick your ass"
-Bas Rutten

Uživatelský avatar
Sloty
Příspěvky: 1484
Registrován: 8. zář 2008 19:37

Příspěvekod Sloty » 30. pro 2008 8:36

já se rozcvičuju vždycky 1-2 lehkejma sérkama s hodně opakováníma tim cvikem na kterej se chystam a na konci statickej to mi přijde jako optimální

T-Pump
Příspěvky: 18
Registrován: 19. lis 2008 15:13
Bydliště: Praha

Příspěvekod T-Pump » 25. led 2009 18:11

jak mám prosím vás nejlépe protáhnout ohybače kyčle? Mám problémy s provedením už i překážkového sedu, nejsem schopnej si při něm sednout na zem dvěma půlkama.

Uživatelský avatar
kesarak
Příspěvky: 5
Registrován: 30. bře 2009 15:37

Příspěvekod kesarak » 2. kvě 2009 13:11

zdarec, mě napadla alternativa strečinku použít tzv. svalové stimulátory které vysílají elektrické impulzy do svalu na který jej přiložíte/přilepíte.... Třeba zahřívání během na pásu a ruce "přidrátované" k téhle mašince, co myslíte.. Má tenhle přistroj někdo doma ? Mýslíte si že by se to dalo takhle využít ?


Zpět na “Trénink”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host