Powerlifting - úvod

vybudujte si takovou sílu, jaké je člověk schopen

Moderátoři: pascal, keba

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Powerlifting - úvod

Příspěvekod J_Dogg » 24. črc 2006 20:38

Silový trojboj

Jde o soutěž v silovém trojboji, kde jsou jednotlivé disciplíny zvoleny tak, aby co nejlépe ukázaly absolutní sílu celého těla. Technika, která je při tom zapotřebí, je minimální a výkon prakticky neovlivňuje. Tento sport dosáhl velké popularity a v současné době se už pravidelně pořádají různá mistrovství v power – liftingu současně přímo v některých posilovnách nebo pod jejich záštitou.

Jednotlivé disciplíny

Jsou to cviky – dřep, tlak v lehu a mrtvý tah. V každé disciplíně má závodník tři pokusy, nejlepší se započítává do celkového výsledku.

Bench press
Maximálně povolená šířka mezi oběma palci byla stanovena na 80 cm. Činku podá soutěžícímu do napjatých paží pomocníci. Na pokyn rozhodčího spustí závodník činku na prsa a plynulým pohybem bez zastavení ji vrací do původní polohy. Během výkonu nesmí zdvihnout pánev změnit polohu nohou nebo činku odrazit od prsou. Tlak se musí provádět oběma pažemi současně, ani tělo se nesmí stočit stranou.

Dřep
Závodník si vezme činku ze stojanu sám nebo s pomocí nakládačů. Na pokyn rozhodčího přejde do dřepu tak, aby osa stehna byla pod horizontálou a plynulým pohybem bez zastavení se vrátí do výchozí polohy. Na pokyn rozhodčího činku odloží. Během výkonu nesmí závodník změnit polohu chodidel nebo se odrazit stehny od lýtek. Podložka pod paty je povolena do výše 5cm.

Mrtvý tah
Závodník uchopí činku libovolně, většinou dvojhmatem (jedna ruka podhmatem, druhá nadhmatem), pokrčí nohy v kolenou a plynulým pohybem se vztyčí a napřímí. V poslední fázi je nutné zatáhnout ramena vzad při odkládání nesmí být činka úmyslně upuštěna.

Odkazy
http://www.powerlifting-ipf.com/
http://www.worldpowerliftingcongress.com/
Naposledy upravil(a) J_Dogg dne 15. zář 2006 15:25, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Reginald
Supporter
Příspěvky: 549
Registrován: 15. črc 2006 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Reginald » 24. črc 2006 20:55

Z jakého zdroje jsi čerpal? Až na drobnosti to je stejné jako v jedné mé 30 let staré knížce :D

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 24. črc 2006 20:58

tohle mi poslal kamik, ale nevim, kde to vzal. Jakou mas knizku?

Uživatelský avatar
Reginald
Supporter
Příspěvky: 549
Registrován: 15. črc 2006 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Reginald » 24. črc 2006 21:11

Rudolf Šimek - Kulturistika pro muže. Je to z roku 1975 a nutno podotknout, že to je opravdu hodně dobrá knížka. Je tam všechno co je potřeba znát, a nepíšou se tam nesmysly ála Muscle and Fitness atp. V podstatě tam je to, na co se dneska přichází znovu. Třeba že trénink partie 1x týdně nepřináší optimální výsledky atd.

Uživatelský avatar
Pán Architekt
Příspěvky: 347
Registrován: 24. kvě 2007 19:08

Příspěvekod Pán Architekt » 24. kvě 2007 20:59

PL-Da sa to odrazanie sa stehnami od lytiek povazovat za blbost pri normalnou cviceni.Mam tim na mysli, ci si tim mozem nieco zranit??
http://www.youtube.com/watch?v=KxH2nJoiqKY
Tell your brother, your sister and your mather too....

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 6. čer 2007 13:23

Le Schifre píše:PL-Da sa to odrazanie sa stehnami od lytiek povazovat za blbost pri normalnou cviceni.Mam tim na mysli, ci si tim mozem nieco zranit??


Teď nevím, při čem myslíš? Každopádně neodrážet.

Uživatelský avatar
Pán Architekt
Příspěvky: 347
Registrován: 24. kvě 2007 19:08

Příspěvekod Pán Architekt » 7. čer 2007 19:02

J_Dogg:Myslim tim, ze ked ides pri drepe dole a odrazis sa stehnami od lytiek, tak ci prave pri tom odraze sa da zranit.Nerobil som to normalne, len pri niektorych poslednych opakovaniach, Ael chcem to vediet
http://www.youtube.com/watch?v=KxH2nJoiqKY

Tell your brother, your sister and your mather too....

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 7. čer 2007 19:56

Už jsem odpověděl - neodrážet.

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 7. čer 2007 20:05

Le Schifre píše:J_Dogg:Myslim tim, ze ked ides pri drepe dole a odrazis sa stehnami od lytiek, tak ci prave pri tom odraze sa da zranit.Nerobil som to normalne, len pri niektorych poslednych opakovaniach, Ael chcem to vediet


Na benchi taky nebudeš odrážet osou od hrudníku.

Uživatelský avatar
Pán Architekt
Příspěvky: 347
Registrován: 24. kvě 2007 19:08

Příspěvekod Pán Architekt » 11. čer 2007 15:15

Folis píše:
Le Schifre píše:J_Dogg:Myslim tim, ze ked ides pri drepe dole a odrazis sa stehnami od lytiek, tak ci prave pri tom odraze sa da zranit.Nerobil som to normalne, len pri niektorych poslednych opakovaniach, Ael chcem to vediet


Na benchi taky nebudeš odrážet osou od hrudníku.

Na benchi si tam nepolozim koli bolesti ani 70kg, takze si neviem predstavit ako budem odrazat 100. :D
Dik za radu.Nebudem odrazat.
http://www.youtube.com/watch?v=KxH2nJoiqKY

Tell your brother, your sister and your mather too....

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 13. led 2016 10:03

Kniha o powerliftingu v angličtině http://www.nejlevnejsi-knihy.cz/kniha/powerlifting.html


Zpět na “Trénink”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti